Communauté francophone de wargaming

Red Orchestra 2 : Heroes of Stalingrad

Partagez
    [Grognard]_Jean-Charles I
    Général de division

Re: Red Orchestra 2 : Heroes of Stalingrad

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Ven 30 Mai 2014 - 3:08

[Grognard]_Seimour a écrit:Moi mais je pense que nous n'avons aucune chance. Cosak doit nous donner un programme pour hacker le jeu.

Si on est dans l'équipe de Cosak, on est sûrs de gagner...  Razz 

Heinrich Leer, historien et théoricien militaire russe
    [Grognard]_Brune
    Général de division

Message par [Grognard]_Brune le Ven 30 Mai 2014 - 11:23

Ramel et Brune sont chaud pour se faire 6000 dollars

Je plussoie Seimour, nous n'avons aucune chance.

Après on peut toujours faire un ou deux matches pour le fun, je suis curieux de voir ce que donne un tickrate supérieur à 20.

Général de division

Message par [Grognard]_Cosak le Ven 30 Mai 2014 - 11:43

Je vous ai envoyé des tonnes de MP sur Steam hier pour vous rejoindre sur RO2, mais aucune réponse...   

[Grognard]_Wallygator
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Wallygator le Ven 30 Mai 2014 - 12:30

Je suis partant ! donnez moi un fusil, une grenade et je prends Moscou tous seul !!!!
    S!

nb: ne connaissant pas les niveaux de FPS des Grognards, à part Brune il faut forcément se préparer, connaitre les cartes, les astuces...etc bref c'est du temps !

Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Ven 30 Mai 2014 - 13:35

[Grognard]_Cosak a écrit:Je vous ai envoyé des tonnes de MP sur Steam hier pour vous rejoindre sur RO2, mais aucune réponse...   

Heu cher maréchal vous m'en voyez fort marri, nous n'oserions jamais vous faire un tel affront, la désuétude de steam sans doute...  
    [Grognard]_Brune
    Général de division

Message par [Grognard]_Brune le Ven 30 Mai 2014 - 13:43

@Cosak,
    Je n'ai rien reçu, la wehrmacht brouillait les communications.

Les cartes représentent plutôt bien des champs de bataille emblématiques.

"Red October factory"

"Spartanovka"

"Fallen Fighters"

"Pavlov's House"

"Grain Elevator"

Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Ven 30 Mai 2014 - 13:51

[Grognard]_Seimour a écrit:Moi mais je pense que nous n'avons aucune chance. Cosak doit nous donner un programme pour hacker le jeu.

oui il faudrait que nos adversaires aient un uniforme de lapin rose fluo qui fasse hikhik très fort (comme Melet quand il joue à RO2).....Tu peux nous faire ça Cosak?

Dernière édition par [Vélite]_Ramel le Ven 30 Mai 2014 - 16:55, édité 1 fois
    [Grognard]_Ramel
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Ven 30 Mai 2014 - 13:55

@ Brune Magnifique!!
    Quand on vous disait que c'était immersif à souhait ce petit jeu...
    Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Ven 30 Mai 2014 - 19:20

[Vélite]_Ramel a écrit:

oui il faudrait que nos adversaires aient un uniforme de lapin rose fluo qui fasse hikhik très fort (comme Melet quand il joue à RO2).....Tu peux nous faire ça Cosak?

Explosé de rire en lisant ça! Ahaha! En tous cas, cher Vélite, tu ne manques pas de culot... C'est Melet qui va voter contre ton admission chez les Grognais...

@ Brune : génial ta petite recherche. On reconnaît en effet les bâtiments. Concernant le grain elevator, s'agit-il de celui qui a tenu plusieurs jours face aux Allemands, et qui a finalement pris feu, sans que les Russes ne se rendent. Pour Pavlov House, s'agit-il de la fameuse maison dans le roman Vie et Destin ?

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Sam 7 Juin 2014 - 19:05

Up.

Après des dizaines d'heures à mourir sans raison et sans but, Ramel et moi avons a priori jeté les ponts d'une coordination d'équipe. Ramel est pas mal en chef d'escouade, et je vous recommande de rejoindre son groupe à chaque fois.

Encore un effort, et nous aurons p-e enfin un début de jeu d'équipe cohérent. Je rêve déjà de notre première attaque motorisé par Half-Track (j'ai déjà vu une escouade faire ça sur Rakowice)

[Grognard]_Cosak
    Général de division

Message par [Grognard]_Cosak le Sam 7 Juin 2014 - 22:05

J'ai eu une seule expérience en multi avec les Grognards : 7 kills (dont un à 165m dont j'étais très fier), et 29 morts, dont 17 en team-kills.... démoralisant.

[Grognard]_Ramel
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Dim 8 Juin 2014 - 12:35

[Grognard]_Cosak a écrit:J'ai eu une seule expérience en multi avec les Grognards : 7 kills (dont un à 165m dont j'étais très fier), et 29 morts, dont 17 en team-kills.... démoralisant.

on arrêtera pas les fascistes sans faire quelques omelettes! (hier soir record de la plus grande omelette du monde battu par une fine équipe grog Lib JC Ramel....un calvaire, il faut être maso pour aimer ce jeu....)Courage maréchal ! 

Bienvenue à Lib et à kettch!! putain c'est une vrai réussite marketing leur w-e gratuit prenez en de la graine Mrs les commerciaux grognards.....  
    Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Lun 9 Juin 2014 - 11:05

A utiliser absolument :

Change the amount of zoom that you have in Ironsights.

open ROgame.ini

scroll down to the section:
    [ROGame.ROPlayerController]

there you will find
    IronSightZoomScaleSMG=1.000000
    IronSightZoomScaleRifle=1.000000
    IronSightZoomScaleBipod=1.000000

Here 1 means maximum zoom and 0 means no zoom.

Mettez à 0. ça enlève le zoom en vue ironsight. Vital dans le situations de combat rapproché.

J'ia joué un serveur en Firefight. C'est pas ml, ça montre d'où on a été tué. A tester pour nous les noobs

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Lun 9 Juin 2014 - 22:55

Pour des gens qui auraient du temps ou l'envie de créer des maps...

https://www.youtube.com/playlist?list=PL0C836EF4FD8D91B8

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Lun 9 Juin 2014 - 23:14

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Mar 10 Juin 2014 - 0:03

Encore une image de GrainElevator

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Lun 15 Déc 2014 - 8:03

Un sujet bien mort...

Herr General von Ramel, safez-fous ce que chai fait cette Nacht? Chai remis le cheu à chour! Préparez la MG, c'est reparti komme en 40!

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Lun 15 Déc 2014 - 8:09

Une grosse MAJ a eu lieu depuis ma dernière partie :

Nouveautés:

German MG 42 Light Machinegun
    Soviet T-70 Light Tank
    German Panzer IIIM Light/Medium Tank
    Contest Map: Kobura - Americans defending a jungle airstrip in Burma against ferocious Japanese assault
    Contest Map: Tula Outskirts - a remake of an old favorite from RO1, with Germans attacking dug-in Russians
    Updated map for new tanks: Arad 2 now updated to showcase the new T-70 and Pz III

C'est Ramel qui doit être heureux d'avoir pu échanger sa MG34 contre une MG42...

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=101667

copié/collé en anglais:

And the next update for you: Armored Assault!

We are now providing another free update to RO2/RS. This time, new vehicles, weapons and contest-winning maps!

German MG 42 Light Machinegun
       Soviet T-70 Light Tank
       German Panzer IIIM Light/Medium Tank
       Contest Map: Kobura - Americans defending a jungle airstrip in Burma against ferocious Japanese assault
       Contest Map: Tula Outskirts - a remake of an old favorite from RO1, with Germans attacking dug-in Russians
       Updated map for new tanks: Arad 2 now updated to showcase the new T-70 and Pz III

We've also simplified the purchasing: from here on, RO2 purchases on Steam will contain the full Rising Storm game. Price has been adjusted so they are all the same now. Should put an end to any confusion over which one to buy...

New Weapon

Added MG42 as veteran unlock for the Axis MG class (belt version as default in classic)

New Official Custom Maps

Kobura · Japanese attacking US defensive positions through jungle, streams and ruins.
       TulaOutskirts · A re-make of a classic map from the original Red Orchestra - a tough assault for the Germans through forest against prepared Russian positions.

2 New Tanks

Russian T-70 light tank - small, fast 2-man tank with a 45mm cannon, but lightly armored.
       German Panzer III - smaller version of the Panzer IV, equipped with a 50mm cannon.

General

Gameplay

Tanks

In T70 you need to go outside of your gun sight to reload as the gunner is the reloader
       When a tank shell deflects on a tank it now visibly bounces of the tank
       You can differentiate between a shattered round (a lot of sparks) and a deflected round (simply bouncing off)
       PzIV no longer puts the player in the unhatched position when he changes to the dead commander's seat
       Tank commanders can now give movement voice orders to human tank drivers (early implementation, works exactly the same the orders you give to bots)

Transports

Sd.Kfz. 251 can now hold 8 crewmembers, and 6 passengers in the back
       Transport drivers no longer start unbuttoned and do not revert to being unbuttoned when they switch back to the driving position

Anti-Tank Rifles

Reduced the effectiveness of the anti-tank rounds when they shatter (makes them less effective against high hardness tanks)
       Reduced the base penetration power of the German PzB AT-Rifle round.
       Removed PzB from Allied Anti-Tank role as veteran/hero unlock

Controls

Added "Walk" to controls menu, allowing players to move more quietly in CD & S&D
       The crouch key will now make you move down in spectator mode (needs to be tested with the toggles)
       Pressing the jump key when prone or crouched will make you stand

Webadmin

You can now set it up that a recently played map cannot be immediately played again

Bugs Fixed
    Tanks

Tank selections are no longer disabled on the class selection menu if the player has a battlefield commission
       Selecting a tank crewman now accounts for locked tanks and only displays available tanks that actually have open slots in them
       Fixed tank selection bug where the menu wouldn't accurately reflect the selected tank if the first tank type in the list was full
       When selecting a vehicle crew role, the available tanks now display the total number of available tanks for the chosen role and the number that have already been taken
       Tank crewman total taken count on role selection menu now shows the correct number of roles taken
       Fixed tank crewman role showing an incorrect number of available tanks (lower than it should have been)
       Tanks that are full no longer disable on the role select menu if you're attempting to select a tank that you're already in (allows reselecting same tank for changing locked/unlocked status)
       Fixed one cause of tank crewmen spawning into locked tanks
       When you join a tank as a crewmember, already existing tank bots won't be shown on top of the real player anymore
       Fixed tank crewmen failing to spawn while their tank is still sitting on the spawn point in maps with small numbers of tank spawns
       Being killed in a tank while sitting on your spawn point in a map with limited vehicle spawns will no longer result in the vehicle's death
       Fixed issues with seat switching between non-driver seats in tanks
       You can now see vehicle mesh animations when vehicle crew players use interaction points
       Fixed tank crew death animations not playing.
       Tank drivers who are killed while unhatched will now correctly play the death animations for people outside the tank
       Changing seat while in a tank should no longer make you briefly clip through the tank.
       Switching to the commander seat in Panzer tanks from a non-driver seat no longer results in the player floating to the unhatched position
       Fixed a bug that caused certain anti-tank rounds to shatter more often when armor was already damaged
       Changed the lower side armor on the T-34 to non-high hardness
       Tank tread sounds now play as expected when in reverse
       Panzer commanders can no longer turn the tank turret with a mouse click if the gunner is dead
       Panzer commanders can no longer turn the tank turret with a mouse click if there's a human in the gunner's seat
       The hatch down animations will now play correctly when a Russian tank player switches out of the commander seat while unhatched
       Changing seats in a tank to the seat of a dead player will no longer make a dead player appear on top of you as the transition starts
       Fixed only one tank crewman being able to spawn in your tank if the role is chosen via the Class selection menu (rather than the Squad selection)
       Fixed reloading of alternate tank ammo not animating the reload icon

Transports

Fixed Infantry hints showing up in transports
       Sd.Kfz. 251 looking into the side-viewport no longer lock the view forward if the front hatch is open
       Exiting a transport while performing a hull MG reload no longer results in the player being unable to prone, crouch, lean or take cover
       Fixed a button on the UC floating in the air

Hud

Fixed Time Remaining and Reinforcements Remaining text not being correctly located in Eyefinity mode

Webadmin

Fixed some issues with S&D settings in webadmin not working or being inverted
       Fix for inconsistent/incorrect WebAdmin settings when switching between RS and RO2

Maps

Myshkova
           Fixed falling through bridge
       Hanto
           Fixed Squadleader 3 showing up as a sniper
       Maymayev kurgan
           Destroying the destructable objectives no longer give negative points to the attackers
       Rakowice:
           Renamed squad 5 in both teams to 'marksman' as this is the purpose of the squad, and avoids confusion when its activated before previous squad numbers
           Removed empty tank fireteams for both teams
           Resolved bug where event messages do not scale or center correctly on low resolution
           In addition the message is offset to the top so that is is not in front of iron sights anymore for players with low resolution
       Fallen Fighters:
           Fixed floating cover
           Fixed being unable to walk over curb
           Reworked cover on the trams, removed path blocking volumes around them which were causing cover links to build incorrectly
           Reworked large building near first allied spawn
           Blocked off small area player could clip through building .
       Phosphate Plant:
           Fixed clipping through ceiling when exiting fixed MG
           Fixed a few terrain gaps
           Blocked off damaged train carts with blocking volumes
           Fixed instance of screen shaking when using a cover node
       Bridges of Druzhina:
           Added missing destroyable object icons
           Adjusted map bounds to more logical positions
           Blocked off supply boxes with missing collision
       Coldsteel
           Recentered the map to address shots missing the further away from origin
       Arad2_MCP
           Added changed role loadout only Tank Commander and Squad leader now have a T34/PZIV regular tank commanders have the light tanks T70/PZIII
           If you hold 3 objectives the 2 closest to your spawn lock down
           Lowered the water level so you can no longer submerge using your tank
           Fixed the artillery floating in the sky and not always impacting on the ground
           Fixed black emitters and smoke on ATI/AMD graphics cards

[Grognard]_Ramel
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Lun 15 Déc 2014 - 20:27

Ach wunderbar mein Freund, aber ich spiele mehr russians als nazis , also ich kann nicht meine liebe MG42 gespielen...Verteshst du?

Sans dec je fête mon niv. 99, vodka pour tout le monde!!!!
    [Grognard]_Ramel
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Dim 4 Jan 2015 - 19:37

Comme quoi je reste fidèle à ma bonne vieille mg 34....

[img][/img]
    [Grognard]_Cosak
    Général de division

Message par [Grognard]_Cosak le Dim 4 Jan 2015 - 19:50

Et le rapport de bataille ?

Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Dim 4 Jan 2015 - 19:50

T'es devenu le Cosak de RO

[Grognard]_Ramel
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Dim 4 Jan 2015 - 20:07

[Grognard]_Cosak a écrit:Et le rapport de bataille ?

Je te prends au mot :
    Partie 1 : Les nazis prennent très chers sur A que je défends flanc gauche en alternant les positions de tir...ils parviennent néanmoins à leur fin mais leur renforts sont quasi épuisés lorsqu’ils arrivent sur D.

Partie 2 : Presque la même mais ces imbéciles de russes contre attaquent d'une manière suicidaire  à tel point que nos renforts sont épuisés avant ceux des nazis... On tombe à zéro sur E et il reste 60 renforts allemands pour FGHIJKLM...

Partie 3 : Les Russes ont retenu la leçon et sont plus prudents, ils abandonnent   A et B non sans avoir fait de lourdes pertes aux nazis.Ceux-ci échoueront finalement devant D que je défends flanc gauche ( et oui encore) ....

Dernière édition par [Grognard]_Ramel le Dim 4 Jan 2015 - 20:10, édité 1 fois
    [Grognard]_Ramel
    Général de brigade

Message par [Grognard]_Ramel le Dim 4 Jan 2015 - 20:08

[Grognard]_Jean-Charles I a écrit:T'es devenu le Cosak de RO

c'est trop d'honneur que vous me faîtes JC Embarassed
    Général de division

Message par [Grognard]_Jean-Charles I le Dim 4 Jan 2015 - 20:13

[Grognard]_Ramel a écrit:
    [Grognard]_Jean-Charles I a écrit:T'es devenu le Cosak de RO

c'est trop d'honneur que vous me faîtes JC Embarassed

Tu tues presque autant d'ennemi que je meurs à chaque partie. Faut vraiment que je branche ma souris un jour.

Contenu sponsorisé

Message par Contenu sponsorisé

La date/heure actuelle est Ven 21 Juil 2017 - 4:48